Pages

Thursday, June 7, 2018

Sales Kit Details

Sales Kit Details


Sales dalam proses untuk dihantar kepada agent2 yang order. Nanti saya akan upload kan cara2 nak gunakan sales kit nie.


Assalamualaikum semua.

Oleh kerana saya dapat banyak request daripada agent2 baru (agent2 lama pun ada jugak yang request) untuk mendapatkan sales kit yang saya buat. Pada mulanya saya agak keberatan (bukan sebab kedekut ilmu), sebab, contoh claim yang saya gunakan adalah claim sebenar dan beberapa perkara lain. Setelah beberapa lama saya fikirkan jalan yang terbaik, maka dengan ini saya boleh edarkan sales kit tersebut kepada sesiapa yang berminat atau memerlukan sebagai alat bantuan untuk membuat sales atau penerangan.


Mungkin ini sedikit sumbangan yang mungkin saya boleh berikan kepada (agent2 PruBSN). Semoga berjaya dalam business. Dan jangan lupa pesanan saya, walau pun ada sales kit, phone call tetap kena buat, 2 lines presentation / 5 lines presentation tetap kena master kan. Kalau tak de appointment, fight to see people. Kalau ada aktiviti, tak perlu sampai bersuruh....join without question ask.
Akhir sekali, jangan lupa juga

- Be a good follower
- Never Give Up
- Always Communicate
- Never Stop Learning

Jadi, berikut adalah sample sales kit tersebut.

Muka depan sales kit.




Kalau versi lama saya gunakan gambar "The Face You Can Trust", since syarikat dah revert balik tagline ke "always listening, always understanding", dan mengarahkan semua tag line "TFYT" dihentikan dan gantikan dengan "ALAU". Jadi saya ambil brochure Takafulink (sebagai core products PruBSN) sebagai muka depan.

Product frame work (Perlindungan, Pelaburan dan Perubatan dalam 1 akaun)

Yang ini saya ringkaskan konsep Product Takafulink dan apa yang kita boleh berikan kepada client. Lebih ringkas, mudah dan memudahkan client untuk faham apa yang kita tawarkan.
Senarai Panel Hospital

Contoh Claim (lengkap dengan bukti bergambar dan cheque)


Diagram untuk waiting period

Amat penting terutamanya bagi memudahkan client / prospect untuk faham. Dan biasanya saya gunakan diagram nie untuk create urgency (supaya boleh closed on the spot..tak pun at least client sign proposal form and dalam masa 2-3 hari dia fikir and dia setuju proceed)

Contoh keratan akhbar yang berkaitan dengan kepentingan nak closed cepat (Create Urgency)
Contoh keratan akhbar, menunjukkan apa yang kita bincangkan, beritahu prospect, client, bukannya satu perkara yang remeh. Malah teramat penting untuk masa depan (kalau panjang umur)

Table Manfaat Medical Card

Manfaat medical card (MMC)....siap dengan terma & syarat Ko-Takaful, memudahkan untuk kita terangkan kepada prospect / client.

Proses masuk wad guna medical card


Soalan favourite client/prospect kepada kita..."Mcm mana proses nak claim?"....kalau kita tak ingat sekali pun, just tunjukkan kepada client flow chart nie, Insyallah, dia boleh faham. Saya ada tuliskan setiap step yang diperlukan.

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan sales kit nie, anda boleh emailkan particular dibawah ini ke : abdriadi@prupartner.com.my . Kos sales bergantung kepada lokasi anda. Saya akan courierkan sales kit tersebut selepas bayaran di buat dan bukti bayaran ditunjukkan kepada saya.

- Nama :

- Handphone :
- Agency :
- Email :
- Alamat :
(Saya hanya membuat penghantaran melalui pos express, caj penghantaran akan dikenakan bergantung kepada lokasi)

Segala maklumat yang ada dalam sales kit ini adalah sebagai rujukan semata-mata. Saya tidak bertanggungjawab sekiranya terdapat sebarang misleading semasa anda menyampaikan maklumat kepada prospect / client. Sila rujuk kepada policy document untuk maklumat lengkap plan PruBSN Takaful. Anda boleh melawati blog saya dari semasa ke semasa sekiranya terdapat sebarang kemusykilan mengenai sales kit ini.
Penafian :


visit link download

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.